Enligt mig är det snart dags för ett nytt år. Ja, nu på hösten! Det finns inget exakt datum men någon gång i början av september. Det är inte en speciell dag, det är liksom en känsla som infinner sig. Ny termin, klar luft, löften om löv i vackra färger, uppdaterad garderob. Man har varit ledig under sommaren, reflekterat och laddat om. Det hela andas ju inget annat än nystart. Nyårsafton och nytt årtal mitt i vintern i all ära men det här är verkligen min grej.
 
Saker det är bäst att jag skriver ned inför mitt nya år:
- Jag ska bli blodgivare
- En klassiker, jag vet, men min kropp behöver det verkligen: jag ska komma igång med träningen
- Jag ska hitta tillbaka till någon typ av lågkolhydratskost
- Jag ska bli bättre på att se mina egna begränsningar och våga tacka nej till saker
 
Saker jag önskar hända under det nya året:
- Att jag kommer trivas i skolan och som student
- Och så allt det vanliga.. Att alla mina nära och kära ska få vara friska och må bra, att jag ska vinna några miljoner på lotto eller liknande, att man kunde få vara en katt och sova hela dagarna, teleportera sig, vara osynlig, gå på Hogwarts, vara bästis med Beyonce, ja men ni vet.. Sånt.
 
 

Kommentera

Publiceras ej