Ja, jag har ju "höstlov" nu. Karin är och glassar på Lanzarote så jobba kunde jag inte heller. Men som jag sover i dessa dagar är det väl lika bra att jag är "ledig" så jag kan få mina tolv timmars sömn..
 
"Ledig", var det ja. Har en hemtenta som ska vara inlämnad på fredag, samt en semenarieuppgift till torsdagen. Men det är hemtentan som tynger. Jag är ju en sådan person som behöver lite stress och press för att skoluppgifterna ska bli gjorda, gärna kvällen innan inlämning eller i sista minuten. Nu har jag en hel vecka på mig! Panik.
 
Jag läste om en kurs på Karolinska där man fick lära sig att sluta göra saker, främst skolarbete, i sista minuten. Men det fanns inga platser kvar nu i höst. Ska försöka få tag i en plats på den kursen till våren, för om någon behöver gå den kursen, så är det jag. 
 
Men idag har jag gjort massa andra bra saker idag; mailat facket, ringt felanmälan, betalat räkningar, lyssnat på ljudbok, bakat fröknäcke och snart ska jag plocka upp Emil och åka till gymmet. Massa bra saker! Och så plugga, ja! Ikväll blir bra..
 

Kommentera

Publiceras ej